FORENINGSPORTAL Arrangement i Meråker

Breidablikk Skotthyllklubb

Skotthyll er en idrett eller et spill som handler om å kaste med jernskiver som veier en knapp kilo og har en diameter på 12,5 cm. Poenget er å treffe flest mulig av de tre «munkene» som er stilt opp i den andre enden av banen.

IL Tambar

Idrett

IL Tambar driver med mosjonsidrett. Vi har satt opp trimbokser rundt i nærmiljøet. Holder stier og bruer i orden. I Fagerlia har vi lysløype som går over til Grova om vinteren og tursti om sommeren med rasteplasser og gapahuk. Vi arrangerer juletrefest for barna sammen med Gudå grendahus. I tillegg har vi svømmegruppe som holder til i svømmehallen ved Meråker skole.

Meråker Husflidslag

Kultur, kunst og historie

Meråker Husflidslag følger Norges Husflidslag sine retningslinjer og mål. Oppgaven er å være et lag som formidler gamle og nye tradisjoner innen alle slags håndtverk. Det er spesielt viktig nå som det er fokus på bærekraft og gjenbruk og er en viktig kulturarv. Det er Norsk Husflid som i mange år har lagt ned et stort arbeid i å ivareta bunadtradisjoner. I Meråker er det lagt vekt på å ta vare på oppskrifter som er spesielle for vår bygd.

Meråker Jeger og Fiskerforening

Friluftsliv og natur

Meråker jeger og fiskeforening driver aktivt med friluftsliv, skyting, jakt, hund, fiske og fangst. Foreningen driver også med kultivering av fiskevann og elver, viltpleie og taksering av hønsefugl. Hvis du ønsker å ta jegerprøven, så er det bare å ta kontakt. I Dølan er det mulig å skyte med både rifle og hagle. Våre instruktører hjelper deg om du måtte ha behov for det.

Meråker seniordans

Kultur

Seniordans er ikke bare kultur, Forskning sier at det forebygger dement og er også et helsetilbud. Det er fysisk aktivitet med fokus på koordinering, balanse og styrking av muskler. Den sosiale samhørigheten er veldig viktig. En har pause på en halv time med kaffe og noe attåt.

Meråker teaterlag

Kultur

Meråker Teaterlag ble etablert i 1977. Vi setter opp alt fra revyer, musikal og historiske spel. Det skapes felleskap gjennom stort engasjement med mange frivillige. Dette skaper identitet, samhold og trygghet. Hos oss kan du være deg selv helt og fullt.

SOS barnebyer

Samler inn penger til SOS-barnebyer. Alle kan være medlem, det koster ingenting. Arrangerer strikkekafé i Tambarstuggu den andre onsdagen i hver måned. Strikkekaféen er åpen for alle.

2024 © Foreningsportal